fredag 19 september 2008

Fantastisk värld

Vilken fantastisk tid och värld vi lever i!
Har en skoltidning som eleverna gör på nätet. Just nu jobbar vi med intervjuer.
Kändisar är ju kul så vi började spåna kring vilka lokala förmågor som vi kunde skriva om. Jagar rätt på mailadresser och mobilnummer via webbtjänster och hemsidor. Skickar iväg frågor och..... Får svar! Lyckan hos eleverna är underbar att se. De växer och anar att om kändisar svarar dem så är ju inget omöjligt här i världen. De som verkar onåbara går att kommunicera med via mail.
Själv kastar jag iväg ett mail till MIT i Boston och får svar. Jag växer och börjar ana att inget är omöjligt.

Vi lever i en tid när ALLT är möjligt. De möjligheter som finns idag har alldrig tidigare i historien uppenbarat sig.

Utvecklingen går så fort att min mamma inte förstår vad jag jobbar med och mina barns arbetsuppgifter knappast är påtänkta.
Dynamiskt är ett ord jag gillar. Det skall jag använda minst tre gånger denna helgen. Världsprommis.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...