torsdag 15 januari 2009

En vecka på Vipan


Första veckan på Vipan är snart till ända. Det har varit en omtumlande och arbetsam vecka. Det välkommnande vi har fått av både skolledning, lärare och elever är storartat. Så mycket omtänksamhet och medmänsklighet. Man kan inte bli annat än rörd.
Allt fungerar. Datorerna är igång. Telefonerna likaså. Kopiatorn går varm och till och med KAFFEMASKINEN är på plats.
Vad kan man säga. Helt otroligt. En förkylning tär dock på orken men en whisky och några timmar i bingen skall väl göra susen.
Att man springer på gamla elever hela tiden gör ju inte besöket på Vipan mindre roligt. Att de vill prata med mig trots allt jag gjort mot dem känns mycket bra. Härliga ungdomar! Det är ni som är lönen för mödan. Att se er utvecklas till fina och trevliga personer gör att jag får en djup tillfredställelse.
IT tankarna känns inte högst prioriterade just nu. Det är det basala som får gå först (Masslow var det väl?) Var skall jag vara, vilka skall jag träffa. Vad fanken skall vi göra.
Fuskade idag i både sjuan och åttan. Utan minsta aning om vad de hållit på med tidigare eller vad de egentligen skulle göra. Men tack vare underbara elever så blir lektionerna hur bra som helst, Hoppas att ni lärde er nåt. Det gjorde jag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...