måndag 18 maj 2009

Utvärdering av projekt i Ning.


Så var det dags att sammanfatta och utvärdera hur det har gått att arbeta i Ning. Två klasser med väldigt olika syn på saken. I ena klassen kunde man se att det de såg som det största problemet var min brist på styrning av vad de skulle göra. Detta var från min sida ett medvetet val. Jag ville att de skulle använda sin egen kreativitet utan att jag styrde genom att visa hur det skulle vara. Jag tror mig också ana en viss frustration över att man inte nått upp till den nivå man hade velat. Detta beroende på att man prioriterat annat som nationella prov och andra prov före det här arbetet.


I den andra klassen upplevdes detta som den stora fördelen med det här arbetssättet. "Du gav oss friheten att göra som vi ville" sas det bland annat.


Jag väljer såklart att främst lyssna på den mer positiva klassen (jag är ju mänsklig och tycker att det känns mest produktivt). De uppskattade mycket att få ha jobbat med att göra något tillsammans. De uppskattade mycket (de flesta bara något undantag) att de fick läsa varandras och att de fick kommentarer och tips av varandra.


Jag är imponerad av vad de har kunnat prestera. Mycket imponerad.

1 kommentar:

Unknown sa...

...och jag är imponerad över var du åstakommit. Snyggt jobbat Anders.

TänkOM vi kunde utbilda lärspridare...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...