söndag 13 juli 2008

Ny dator och dagis

Har just nu dagis här hemma. Fullt av sönerna och deras kompisar. Fördelen är att man har dem sysselsatta. Då kan jag fördjupa mig i den nya datorn. Vista känns faktiskt som ett lyft. Jag trodde inte att det skulle vara någon större skillnad men det känns anorlunda och faktiskt bättre. Har fuskat ett tag nu med Ubuntu (som är en version av Linux) men jag kände mig aldrig hemma med det systemet. Windows känns faktiskt proffsigare.
Köpte en riktigt billig dator och kompleterade med ett hyfsat grafikkort. Helt plötsligt har man en ganska kompetent dator. Inga gigantiska mängder av lagringsplats men det löser man ju med en NAS som dessutom gör att man kommer åt sina filer via webben. När detta är ordnat så är man grymt välutrustad och kan luta sig tillbaka en stund.

Teknik är kul!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...