fredag 13 juni 2008

Sommarlov! Äntligen får man stressa till max.

Sista arbetsdagen med elever. För många av mina kollegor betyder det att de jobbar en dag till på måndag med att städa lite bland sina papper och smälta terminen som varit. Därefter tar sommarlovet vid. Själv har jag bokat in mig på ett spahotell i Riga för att delta i ett EU-projekt om integrering av IT i skolvardagen. Låter glassigt kanske meen det blir nog mest hårt arbete. Detta sker under hela nästa vecka. Sommarlov kanske inte skulle ha varit så dumt iallafall. Jag funderar mycket över min ambitionsnivå. Jag tycker själv att jag har den på en ganska rimlig nivå. Min fru tycker att jag jobbar för mycket. Hon tycker att jag är stressad. Min fru har alltid rätt.

Efter Riga skall jag ta det lungt. Läsa böcker och bara njuta. Jag skall försöka att inte tänka på IT och skola alls. Jag vet att jag kommer att misslyckas kapitalt. Jag funderar på att utbilda mig lite. Kanske göra färdigt den där filmen som jag har lovat eleverna skall bli färdig. Göra några presentationer och manualer. Sådant man inte hinner göra under betald arbetstid.

Eller så skiter jag i det

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...