tisdag 17 juni 2008

Hur man smiter undan arbete i Riga

Oj oj oj.
Det här är inte ett vanligt möte. Jag har kommit med i sekten Comenius. Imorgon är det meningen att jag skall skriva ihop en ansökan för att få arrangera ett projekt med utbyte mellan några skolor i Europa. Problemet är att jag inte har lust. Nu struntar ju de som håller i detta möte högaktningsfullt i att jag inte vill. Jag är inte helt ensam om att vilja ta det lite lungt. Två sköna killar från Irland har samma mål här i livet. Kevin och Kieran dricker gärna öl och snackar skit. Vi har mycket interkulturellt utbyte av varandra. Igår sjöng vi irländska sånger så det stod härliga till på en bar i Rigas "old town". Sköna lirare helt enkelt.

En annan skön person är Wolfgang från Österrike. Tänk dig en långhårig skibum i åldern mellan 40 och 50. Kanske potentiell samarbetspartner. Har kul idéer och humor.

Det som blir den stora erfarenheten att ta med sig från Riga är att vi faktiskt har kommit ganska långt på Killebäckskolan. It är en del av de verktyg vi använder. Så är det inte överallt.

En sak är säker det finns mycket pengar att hämta i Bryssel. Det sparas inte på krutet. God mat och dryck i den mängd du önskar. EU-projekt kan finansiera utbyte mellan skolor i europa så om någon är sugen så kan jag hjälpa till .

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...