lördag 14 juni 2008

En gammal DJ

Som den gamla DJ jag är så försöker jag hålla lite koll på den nya musiken. Det är bara att erkänna att det blir svårare och svårare för varje år som går. Gudskelov så jobbar jag ju med ungdomar vilket ju gör att jag har någon att fråga. Ett intressant fenomen har jag dock iaktagit.

Musiken blir mer och mer internationell. Ett litet band från Lund kan ha sin publik var som helst på jorden. Detta tack vare webben. Youtube och piratebay gör distrubutionen möjlig.

Men samtidigt så är de lokala skillnaderna stora. Det som fungerar super i Södra Sandby kan vara helt dött i Dalby. Detta trots att det bara är ett avstånd mellan byarna på sju kilometer. Sju kilometer är idag ingenting när ungdomarna har tillgång till Kinesiska mopeder som trimmats upp till 90.

Avståndet har krympt rent geografiskt men har det gjort det mentalt?

Jag spelade på niornas avslutningsfest i Dalby. Mina gamla sjuor visade sig ha växt till sig rejält under min frånvaro. De var nu stiliga unga män och kvinnor. Och visade det sig kunde både dansa och hångla vilket gör mig hoppfull inför framtiden. Att ungdomar kan ha sådan aptit på livets goda ger oss alla en framtid.

Hångla mera

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...