måndag 3 augusti 2009

Tänk Om


I slutet av förra terminen trillade det ner en inbjudan till Rektorsakademien i mailen. Jag fick möjlighet att delta i uppstarten av ett nytt projekt som heter Tänk Om. Det är ett samarbete mellan rektorsakademien och Apple.





Vad det handlar om är ett paket där en skola som väljer att gå en till en och väljer Apple som leverantör på köpet får utbildning och hjälp att förändra sitt arbetssätt så att man får ut största möjliga nytta. För att sköta utbildningsbiten samarbetar man med Rektorsakademien som i sin tur samarbetar med 14 pedagoger runt om i Sverige.


Det är i denna delen som jag och mina 13 andra kollegor kommer in. Att få träffa alla dessa goda, kreativa pedagoger var mycket roligt och inspirerande. Deras bloggar har man ju varit inne och läst många gånger. Att få vara en del av detta nätverk känns som en stor ära och är otroligt givande. Detta är ju människor som lever som de lär. Samarbete och delande av kunskap och kunnande funkar alldeles utmärkt med hjälp av Twitter, Facebook och mail. Jag längtar verkligen efter nästa träff och första uppdraget.


Att jag lär mig massor och dessutom får chans att dela med mig av det jag lär mig känns som en stor ynnest. Hoppas att det är många därute som vill Tänka Om...

Läs mer på Skolväskans blogg>>> där Joachim Thornström som är IKT-pedagog i Ystad kommun delar med sig av sina tankar efter första mötet.

Även Lars Johnsson från Falkenberg ingår i nätverket och har en mycket intressant blogg att följa inte minst då han är verksam vid en skola som kör 1 till 1. Läs om vad man inte längre gör när alla har dator. Ganska stora förändringar både arbetsmässigt och ekonomiskt kan jag tänka.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...