söndag 4 maj 2008

Trädgårdsdax

Har spenderat långhelgen i trädgården. Eller om det nu är en djungel. Gräsklipparen lyser med sin frånvaro då den är inne andra varvet på service. Jag vill helst inte gå in på vad som är orsaken. Men man kan dra slutsatsen att kunskap är A och O i alla lägen.

Just nu slavar hustrun och äldsta sonen på sydsidan av huset och jag läser den fantastiskt läsvärda boken "konsten att vara snäll" av Stefan Einhorn. Det känns skönt att veta att det lönar sig att försöka göra gott.

Egoister är helt enkelt fattiga människor i slutändan. Det visar sig att de inte bara är ensammare, sjukare och bittrare. De är faktiskt ekonomiskt mindre framgångsrika än snälla människor. Frågan jag ställer mig är då..... Med tanke på min ekonomiska framgång. Är jag en ond människa?

Jag tror att jag har en del att jobba med.

Imorgon börjar arbetsveckan igen. Undrar om jag hinner göra det jag har tänkt mig? Troligen inte.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...