söndag 11 maj 2008

The helg from hell

Skulle egentligen ha vunnit lundaloppet igår. Men jag fick tyvärr lämna walk over. Tillbringade istället hela helgen (känns det som) på KAVA. Kirurgisk Akut Vård Avdelning. Hustrun genomgick en operation lördag eftermiddag och är nu på söndagen sig själv igen. Lördagen tillbringade hon hög på morfin och längtade ständigt efter påfyllning. Fååår jag mer. Taaaaack. Smärtan var helt klart olidlig och det är skönt att se att hon är tillbaka i sin vanliga form.

Själv fick jag inget. Men tack vare vännen Ola så fick jag skölja ner tre öl framemot kvällen. Guud vad gott det satt.

Har hunnit läsa färdigt boken Konsten att vara snäll under helgens väntan. En bok som alla vuxna människor i världen borde läsa. Tänk så mycket bättre världen skulle vara om vi bara var lite snällare mot varandra. Tänk att det är så enkelt. Tänk att det skall vara så svårt.

Jag har kommit på vad jag skall bli bättre på. Det känns bra att veta att jag har en uppgift att fylla. Nästa vecka skall jag sprida lite glädje. Jag skall tala om för mina kollegor hur mycket jag uppskattar dem.

Tyvärr så är eleverna tillbaka igen. Det betyder att jag har en del arbete som väntar också. Fast det blir väl kul kan jag tänka.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...