måndag 3 mars 2008

Presidentvalet 08

Snart är det klart!

Imorgon kommer John McCain med största sanolikhet att vara klar som kandidat för republikanerna. Efter att Texas och Ohio har genomfört sina val så lär han vara klar.

Det är mer spännande på den demokratiska sidan. Det är riktigt spännande. Obama leder just nu men hur det ser ut efter morgondagen kanske inte gör oss säkrare på hur det skall sluta. En svart man eller en vit kvinna. Jag vet inte vilket som är störst. Även om jag nog lutar åt Obama. Men så har jag alltid känt att "black America" har talat till mig på något sätt.

Musikaliskt är det iallafall där jag har mina starkaste referenser. Det började med Soul och halkade över i House och Hip Hop. Nu är jag tillbaka i soulen men med mycket stor kärlek till Jazzen. Det tog tid att nå dit men så är ju Jazz musik som kräver viss mognad för att uppskattas.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...