söndag 9 mars 2008

Att vara snäll är ingen konst..... eller?

Har börjat titta i boken "Konsten att vara snäll" av Stefan Einhorn. Mycket intressant läsning. Den rekomenderas varmt.

Att vara snäll är nog tyvärr en stor konst. Samtidigt så är det märkvärdigt låg status för egenskapen snällhet. Det är helt enkelt inte något som värderas högt i vår kultur. Detta är ju i sig märkligt eftersom vi lever i en kultur som i mångt och mycket vilar på den kristna värdegrunden. Man kan ju undra var det gick fel.

Spelade skivor på en 50-årsfest i lördags kväll. Vilket ös det var i människorna. Riktigt härligt att se med vilken glädje de kastade sig ut på dansgolvet. Riktigt jäkla kul helt enkelt. Jag får dock utöka mängden "kasedanslåtar" i skivväskan. Där var en del som ville ha mer av den varan. Men så långt det gick så lyckades jag nog leverera.

Amerikanska valet är fortfarande spännande. Clinton Obama ja vem faaan bryr sig. Deras kamp kommer att dra ut på tiden. Detta gynnar såklart McCain. Frågan är om han inte är en knapp favorit till att ta hem hela rasket.

Såg på Debatt på SVT i veckan och var som vanligt förbannad över att Stina Dabrowski är en sådan dålig programledare. Illa påläst (dvs dålig allmänbildning) Dålig pondus. Ständigt förvånad över att människor inte delar hennes världsbild (från ett vänsterperspektiv då alltså). Jag förstår egentiligen inte att jag frivilligt utsätter mig för detta vecka efter vecka. Det kanske är jag som är mest korkad i församlingen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...