onsdag 25 april 2012

SETT en succé!


Första dagen av SETT har bara kommit halvvägs men jag vågar mig på att påstå att detta är en megasuccé!
Talarna håller en mycket hög klass rakt över och alla man pratat med säger samma sak. Skitbra!
En inte allt för djärv gissning är att Kistamässan är för liten nästa gång.
Jag har redan fått så mycket input så jag baxnar och mer lär det bli. Har du möjlighet att komma hit imorgon så ta chansen.

Två föreläsningar hittils




Aron Solomon var tänkvärd och spännande. Det jag tar med mig är att det inte är så att gräset är grönare på andra sidan. Vi kan göra och gör världens bästa skola här och nu.



Paneldebatt om svensk skola och framtidskompetenser kan sägas ha handlat om samma sak. Vi är bra och skall våga vara det. Att vi sedan har massor av utvecklingsområden är ju en möjlighet inte ett hinder.

På det hela taget så är det fantastiskt spännande att träffa så många kreativa och spännande människor. En del av dem har jag hittills bara träffat på webben för att först nu träffa dem "in the flesh" Började dagen med ett spännande samtal med Stefan Pålsson. Han är en sådan. Härligt att äntligen få träffas på riktigt :)



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...