fredag 11 april 2008

Blogoholic? Javisst!

Har precis upptäckt att jag inte är ensam vuxen på Killebäck om att ha en blog. Skitkul läsning. Ellinor rular fett http://mittohemligaliv.blogspot.com/

Jag skrattade i säkert en halvtimme. Insåg också att min egen blog är otroligt tråkig beroende på att jag är en så tråkig jävel.

Idag var det lite action på skolan. Det skulle bli "slagge" med ett gäng andra tuppar från Eslöv. De små ungdomarna är dumma som stenar. När sedan vi lärare stoppar skiten så blir de skitarga och lever jävel för att de inte får chansen att få på truten. Jag undrar om jag var lika korkad i den åldern. Skulle inte tro det....

Skönt att ha ett gäng goa kollegor som inte bangar när det hettar till utan lungt och beslutsamt kan ta ner den hetsiga stämningen. Ola, Robban, Karin och Karin. Fan vad ni är bra.

Ett stoppat slagsmål är fan så mycket värt. Det krävde sitt pedagogiska ledarskap men en del av eleverna (de smarta) har lärt sig vilka som går att luta sig emot när det blåser snålt.

Mackan hade som vanligt timing och dök upp när han som mest behövdes. Sveriges poliskår har verkligen dragit en vinstlott som får ha honom i sina rullor.

Vet fortfarande inget om det blir nytt jobb.



Gangstarr sumerar vad det handlar om,
KRS1 föreläser men jag misstänker att grabbarna har IG i engelska och missar poängen.

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det är en riktig gangsterskola vi jobbar på! Apropå det, jag kommer att putsa knogjärn, knivar och kaststjärnor löpande under veckan.
Samtliga lärare är välkomna förbi mitt rum och lämna in sina för uppfräschning. Ska försöka ha dem klara till helgen./
Ellinor the Schoolsecretary

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...